Logga in till My PayEx
Logga in till PayEx Online
Logga in till PayEx 360
Logga in till Merchant Admin
Logga in till CAM-portalen
Logga in till Apotekskonto
Hur man väljer att betala skiljer sig givetvis åt från kund till kund. Likaså påverkas det av vilken typ av köp som gjorts. Det vi vet med säkerhet, är att konsumenter och fakturamottagare har skiftat sina förväntningar på betalningar, att ju enklare det är att betala och ju fler betalsätt som finns tillgängliga desto fler kommer också att betala i tid. Att anpassa sig efter nya krav som ställs på digitalisering, tillgänglighet och flexibilitet kan därför vara avgörande för ett företags framgång – vi berättar hur!
Inte enbart utifrån vår erfarenhet utan även i rapporter syns tydliga mönster på att det finns en förväntan på personlig valfrihet, enkelhet för distributionssätt, kommunikationskanaler och betalsätt för bland annat fakturor.
När frågan om vilka betalsätt man tror att man kommer använda sig mest av inom 10 år ställts till Sveriges konsumenter, svarade 43% betalappar. Medan 28% fortsatt ser sig betala allra främst med kort. Vilket skiljer sig markant mot när samma fråga ställdes tio år tidigare.
Samtidigt är digitala betalsätt såsom Swish på stadig uppgång. Alternativen är många, men mönstret är det samma – man vill helt enkelt kunna välja själv när, var och på vilket sätt man ser och betalar sina fakturor.
För att möta de växande behoven av flexibilitet och möjlighet till att själv få bättre kontroll på sina betalningar och fakturor har vi tagit fram Invoice Portal, där vi fokuserat helt på att hjälpa kunderna med det de är där för att göra – betala räkningar
”Att öka distributionen av fakturor via digitala kanaler och kunna erbjuda valbarhet i betalsätt är något som efterfrågats av både våra kunder och deras kunder i sin tur. Inte minst de senaste åren har allt fler slutkunder börjat ställa krav på att kunna betala fakturor med Swish”, berättar Martin Holmgren, Business Transformation Manager på PayEx
Några av de vanligaste frågorna som tas emot av kundtjänst både hos oss på PayEx och hos våra kunder, handlar om betalningar och ifall de har gått igenom. Därför spelar Invoice Portal en central roll i att underlätta betalningar för både våra kunder och deras kunder i sin tur. Den digitala plattformen ger alltså kunden möjlighet att se och betala sina fakturor direkt i telefonen, oavsett var man befinner sig.
Här kan man se detaljer, såsom belopp att betala, förfallodatum, betalningsreferenser och realtidsuppdateringar på fakturans status. Man kan välja att betala direkt via Swish, kopiera OCR-numret och gå till sin internetbank eller enkelt ansluta till autogiro.
Givetvis funkar det lika bra på datorn som i mobilen. Och om man vill man fortsätta med pappersfakturor, kommer man snart kunna scanna en QR-kod på dessa för att komma till portalen även den vägen.
Som kund hos PayEx kan du enkelt koppla på Invoice Portal från din egen webbplats. Genom att ansluta dina tjänster till Invoice Portal från ”Mina Sidor” kan dina kunder snabbt och enkelt hantera sina fakturor och betalningar på ett effektivt sätt där kundsupplevelsen är i fokus.
Vill du veta mer om hur du kan skapa bättre kundupplevelser – hör av dig till oss så hjälper vi dig vidare!
Head of Nordic Sales
Visst vore det trevligt att få betalt utan att behöva hantera fakturor? Om du överlåter hela eller delar av faktureringsprocessen till oss, så får du bättre likviditet och mindre krångel.
Kontakta oss för att få mer information om våra tjänster.
Likviditet är ett begrepp som ofta dyker upp när man talar om företags ekonomi – men vad betyder det...
När du siktar på att växa i de nordiska länderna kan en partner med lokal kunskap och bred expertis ...
Med lyhörd support, direkt dialog med kunden och korsfunktionella team är Customer Operations på Pay...
Kontakta säljavdelningen
Vanliga frågor
Här hittar du som privatkund svar på de vanligaste frågorna och kontaktuppgifter till oss.