Logga in till My PayEx
Logga in till PayEx Online
Logga in till PayEx 360
Logga in till Merchant Admin
Logga in till CAM-portalen
Logga in till Apotekskonto
Fakturering blir smartare med PayEx. Säker och pålitlig fakturering är nyckeln till framgångsrik affärsverksamhet.
Kontakta oss
Vi har lång erfarenhet av att leverera komplexa lösningar till ett flertal större företag i Norden.
Med PayEx fakturering får du snabbare betalt och kan fokusera på det du är bäst på.
Vi anpassar lösningarna efter ditt företags behov.
Med automatiserad reskontra får du tillgång till din data dygnet runt.
Vi anpassar våra automatiserade faktureringsrutiner efter både dig och dina kunder och ser till att du får bättre överblick, säkrare betalningar och tid över till annat. Med ett eget utvecklarteam, den senaste tekniken och en samlad erfarenhet från flera decennier effektiviserar vi hela din fakturering. Du får ett enklare och överskådligare flöde och kan minska antalet leverantörer.
För oss är det viktigt att du enkelt kan komma igång, oberoende av vilken teknisk kompetens du har. Vi ser till att integreringen går snabbt och friktionsfritt och oavsett vilket ekonomisystem du använder så kan vi ”prata” med det.
När du automatiserar din reskontra får du tid över till annat. Du har tillgång till din data dygnet runt och får bättre koll på allt som sker. Både du och dina kunder får helt enkelt bättre förutsättningar att göra ett bra jobb.
Fakturan är också en möjlighet att kommunicera med dina kunder. Så självklart kan du utforma dina fakturor precis som du vill ha dem och förse dem med personifierade erbjudanden, oavsett om dina kunder valt att få sina fakturor på papper, i en digital brevlåda, via e-post eller som e-faktura.
Att ta fordringar till inkasso kan vara känsligt. Du vill naturligtvis ha betalt, men också bemöta dina kunder med respekt och förståelse. Vi har lång erfarenhet både av att sätta upp automatiska flöden för kravhantering och att hjälpa dina kunder med lösningar. Vi hjälper dig även med inkasso utanför Sverige.
Så kallad fakturahantering involverar flera olika steg:
Vi på PayEx brinner för fakturahantering och hjälper dig gärna med din fakturering. Vi tycker inte det är ett dugg krångligt och vi vill inte att du ska tycka det heller. Gör det lätt för dig och outsourca din fakturahantering till oss, det kan resultera i flera fördelar för er verksamhet!
PayEx erbjuder tjänster för att automatisera och hantera faktureringen, vilket inkluderar kunduppgifter, utskick av fakturor, hantering av betalningar och kundkommunikation. Våra lösningar hjälper företag att få bättre överblick, säkrare betalningar och effektivare administration.
PayEx kan även hantera inkasso om fakturor inte betalas i tid. Dessutom kan vi hantera inkasso om fakturor inte betalas i tid, vilket minskar företagets administrativa börda och förbättrar kassaflödet.
Det är viktigt att fakturor är korrekta och tydliga för att undvika missförstånd och förseningar i betalningen.
Det sker ingen kvittning per automatik hos PayEx. Ni kan själva i samråd med er kund göra regleringen av kreditfakturan mot debetfakturan i online.
Det beror på vilket system du använder.
I PayEx Online: via fliken Fakturor, välj avancerad sökning. De olika kravkoderna anger hur långt fakturorna gått i kravrutinen.
Exempel på kravkoder:
0 = faktura utsänt10 = första påminnelse sänt30 = inkassokrav säntFullständig lista finns under Hjälp.
Payex Online - inloggning med SecureID-bricka
Payex 360 - inloggning med lösenord: Via fliken Tjänster / Fakturor.
Payex 360 - inloggning med lösenord
Payex Online - inloggning med SecureID-bricka: Sök upp fakturan, välj Olikvidering.
Payex 360 - inloggning med lösenord: Sök upp fakturan, välj Nedskrivning.
Payex Online - inloggning med SecureID-bricka: Sök upp fakturan, välj Anstånd/stopp och gör valet under Lägg anstånd.
Payex 360 - inloggning med lösenord: Sök upp fakturan, välj Anstånd.
Varje företag har sina unika behov och möjligheter! Därför ser vi också till att anpassa våra lösningar så att det fungerar på bästa möjliga sätt för våra kunder. Ett exe...
Kontakta vår säljavdelning så berättar vi mer om våra faktureringstjänster.
Vi har lång erfarenhet av att leverera komplexa lösningar och med PayEx fakturering får du snabbare betalt och kan fokusera på det du är bäst på. Kontakta oss så berättar vi mer hur vi kan hjälpa dig med din fakturering.
Se dataskyddspolicy för hantering av persondata
Via fliken Fakturor, välj avancerad sökning. De olika kravkoderna anger hur långt fakturorna gått i kravrutinen.
Vi redovisar betalningar som gjorts till ditt konto enligt överenskommelse. Utbetalning av redovisningsmedel sker enligt tidigare överenskomna utbetalningsdagar.
Via fliken Rapporter / Inbetalningar / Redovisningsspec, välj önskat datum.
Sök upp kreditfakturan, välj Reglera kredit/kreditfaktura.
Fakturering är processen där en leverantör av varor eller tjänster skapar och skickar en faktura till en kund för att begära betalning för de tillhandahållna varorna eller tjänsterna.
Fakturering är en viktig del av företagets ekonomihantering och bokföring. Fakturor fungerar som ett dokument som innehåller detaljer om transaktionen, inklusive:
Fakturering är som sagt en viktig del av bokföringen, eftersom det hjälper företag att hålla koll på sina intäkter och skapa en spårbar transaktionshistorik. Det underlättar också för kunden att förstå och bekräfta kostnaderna för de mottagna varorna eller tjänsterna och att genomföra betalningen enligt överenskomna villkor.
PayEx tar hand om hela processen med utskick av påminnelse och inkassohantering.
En reskontra är en ekonomisk rapport eller register som används för att spåra och dokumentera skulder och fordringar i en organisation eller företag.
Reskontran fungerar som ett bokföringsverktyg som hjälper dig att hålla reda på de ekonomiska transaktionerna mellan ditt företag och dina kunder eller leverantörer.
Det kan vara ett viktigt verktyg för att följa upp och säkerställa att ditt företag får in betalningar i tid och att du betalar dina skulder enligt avtalade villkor.
Genom att använda reskontror kan du hålla ordning på dina ekonomiska transaktioner, förhindra förluster till följd av obetalda räkningar och upprätthålla goda relationer med både kunder och leverantörer.
Vi har lång erfarenhet av en respektfull och balanserad skuldhantering. Och vi glömmer aldrig att inkasso också är en del av kundupplevelsen.
Ge dina kunder en enklare vardag. Erbjud dem att dela upp betalningen eller ett abonnemang på dina produkter och tjänster.
Vi har flera smarta sätt som du kan använda för att utnyttja värdet av dina fakturor innan du fått betalt för dem.
Kontakta säljavdelningen
Vanliga frågor
Här hittar du som privatkund svar på de vanligaste frågorna och kontaktuppgifter till oss.