Logga in till My PayEx
Logga in till PayEx Online
Logga in till PayEx 360
Logga in till Merchant Admin
Logga in till CAM-portalen
Logga in till Apotekskonto
Säkra din ekonomi och minska förluster med PayEx inkassotjänster. Vi erbjuder effektiva verktyg och expertis för att hantera och förebygga obetalda skulder på ett proaktivt sätt.
Kontakta oss
Vi har lång erfarenhet av att leverera komplexa lösningar till ett flertal större företag i Norden.
Vi vet när och hur påminnelser ska skickas för att inte riskera din relation med kunden.
Vi har rutiner för att kontakta din kund innan ärendet går till inkasso, så kallad pre collection.
Vi har en egenutvecklad scoringmetod för att säkerställa att nästa betalningsåtgärd blir den rätta.
Obetalda fakturor betyder inte bara förlorade intäkter och sämre likviditet. Det påverkar också relationerna till din kund och möjligheten att fortsätta göra affärer ihop. PayEx har lång erfarenhet av en respektfull och balanserad skuldhantering. Och vi glömmer aldrig att inkasso också är en del av kundupplevelsen.
Rätt utformade kan de allra flesta skulder hanteras i ett automatiserat flöde. Med automatisk scoring säkerställs att rätt åtgärder vidtas.
Du har dygnet-runt-tillgång till alla dina ärenden och kan se status och beställa rapporter. Du har även möjlighet att låta dina kunder se sina ärenden och betala direkt i inloggad miljö.
Med vår långa erfarenhet vet vi när påminnelser ska skickas och hur de ska formuleras för att inte riskera din relation med kunden. Vi har även rutiner för att kontakta din kund innan ärendet går till inkasso, det som ibland kallas pre collection. Behöver något hanteras manuellt gör vi självklart det.
Ibland händer det att kunder inte betalar sina fakturor, med våra inkassotjänster får du hjälp med att driva in uteblivna betalningar.
När vår inkassoavdelning tar över ärendet hanteras det efter en förutbestämd process:
Inkasso kan vara ett känsligt ämne och därför behöver det hanteras på ett korrekt, men också finkänsligt sätt, för att undvika att det påverkar kundernas tilltro till ditt företag. Det kräver både god kundkommunikation och en tydlig plan för hur information förmedlas under processen.
Sedan starten 1972 på Gotland har PayEx varit aktiva med fakturahantering och finansieringslösningar. En framgångsresa som inneburit en transformation från traditionell m...
Kontakta vår säljavdelning så berättar vi mer om våra inkassotjänster.
PayEx har lång erfarenhet av en respektfull och balanserad skuldhantering. Och vi glömmer aldrig att inkasso också är en del av kundupplevelsen. Kontakta oss så berättar vi mer om inkasso.
Se dataskyddspolicy för hantering av persondata
Ja, det gör vi gärna. Vi tecknar avtal om tjänsten. Ni erhåller ett startpaket från oss. Ni sänder sedan era fordringar till PayEx och vi sänder kommande dag ut ett inkassokrav till din kund. Kontakta oss idag på 08-411 97 40 så berättar vi mer.
PayEx flyttar automatiskt obetalda ärenden vidare i kravprocessen och inleder ett rättsligt förfarande på de fordringar ni önskar, möjligheten att få betalt kvarstår därmed. Ni behöver inte teckna något nytt avtal för att gå vidare med rättsliga åtgärder.
Du som är kund kan följa och åtgärda ärenden under dygnets alla timmar. Detta görs i PayEx gränssnitt dit ni får inloggningsuppgifter.
Inkassokravet är formulerat på ett sätt som uppmärksammar kunden att betala utan att på något sätt äventyra er vidare relation med kunden.
Om fakturan och inte heller betalningspåminnelsen har betalats, hanteras det efter en förutbestämd process:
Vi anpassar våra automatiserade faktureringsrutiner efter både dig och dina kunder och ser till att du får bättre överblick, säkrare betalningar och tid över till annat.
Ge dina kunder en enklare vardag. Erbjud dem att dela upp betalningen eller ett abonnemang på dina produkter och tjänster.
Vi har flera smarta sätt som du kan använda för att utnyttja värdet av dina fakturor innan du fått betalt för dem.
Kontakta säljavdelningen
Vanliga frågor
Här hittar du som privatkund svar på de vanligaste frågorna och kontaktuppgifter till oss.