Logga in till My PayEx
Logga in till PayEx Online
Logga in till PayEx 360
Logga in till Merchant Admin
Logga in till CAM-portalen
Logga in till Apotekskonto
I en värld där effektivitet och teknologiska lösningar blir allt viktigare står företag inför utmaningen att hålla jämna steg med de senaste innovationerna inom fakturering och betalningslösningar. En utmaning som kan kännas överväldigande för små till medelstora företag, särskilt utan en dedikerad IT-avdelning. Lösningen? En integrerad faktureringsservice som erbjuds genom ett samarbete mellan PayEx och Sharespine.
"Under de senaste åren har behovet av att automatisera bokföringen för traditionell fakturering via extern part ökat."
Sharespine är ett företag som fungerar som en integrationspartner mellan olika betalsystem och webbshoppar. Idag erbjuder de en uppsjö av betalsätt och har sedan tidigare arbetat med att erbjuda tjänster likt de vi erbjuder på PayEx, såsom fakturaköp. I dialog med oss på PayEx insåg man snabbt potentialen i att nå ut ännu bredare, genom att implementera fakturahantering som ytterligare en tjänst och idag är samarbetet ett faktum.
”Många av våra kunder säljer sina fakturor, och vi hjälper dem med bokföringen för detta. Under de senaste åren har behovet av att automatisera bokföringen för traditionell fakturering via extern part ökat. PayEx är starka inom just detta område, vilket gör att det blir ett utmärkt partnerskap när våra tjänster samspelar”, säger Runar Wahlgren , VD, Sharespine.
Samarbetet mellan Sharespine och oss på PayEx har etablerats snabbt, och båda parter ser de tydliga fördelarna med att arbeta tillsammans. Niklas Nyberg, Key Account Manager på PayEx, förklarar att samarbetet med en integrationspartner som Sharespine är en vinnande kombination för båda företagen.
"PayEx har historiskt fokuserat på kunder med stora fakturavolymer där behovet har varit något mer än en standardlösning. Men vi är medvetna om att behovet av hjälp med faktureringen även finns hos andra företag som vill kunna frigöra sin tid åt annat. Därför är vårt partnersamarbete med Sharespine så värdefullt! För nu kan vi nå ut till ännu fler företag." säger Niklas Nyberg.
En av de framstående produkterna i samarbetet mellan Sharespine och PayEx är fakturering, som i vanliga fall är en lösning särskilt anpassad för företag med en fakturavolym på upp till 5000 fakturor per månad. Genom Sharespines integrationsplattform och det automatiserade flödet med tjänsten PayEx fakturahantering kan företag optimera sin bokföring från olika kanaler på ett smidigt sätt.
Numera kan alltså även företagare med lägre fakturavolymer få tillgång till tjänsten för att minimera administrationen med sina fakturor och frigöra tid åt annat värdeskapande arbete för att ta sina verksamheter till nästa nivå.
För att läsa mer om hur lösningen fungerar, läs här: PayEx fakturering tar hand om hela din fakturahantering
För att komma i kontakt och titta närmre på tjänsten, se Sharespines hemsida här: PayEx fakturahantering - Gratis integration (sharespine.com)
Head of Nordic Sales
Visst vore det trevligt att få betalt utan att behöva hantera fakturor? Om du överlåter hela eller delar av faktureringsprocessen till oss, så får du bättre likviditet och mindre krångel.
Kontakta oss för att få mer information om våra tjänster.
Likviditet är ett begrepp som ofta dyker upp när man talar om företags ekonomi – men vad betyder det...
När du siktar på att växa i de nordiska länderna kan en partner med lokal kunskap och bred expertis ...
Med lyhörd support, direkt dialog med kunden och korsfunktionella team är Customer Operations på Pay...
Kontakta säljavdelningen
Vanliga frågor
Här hittar du som privatkund svar på de vanligaste frågorna och kontaktuppgifter till oss.