Logga in till My PayEx
Logga in till PayEx Online
Logga in till PayEx 360
Logga in till Merchant Admin
Logga in till CAM-portalen
Logga in till Apotekskonto
Är ditt företag redo att stå starkt även i tuffa tider? Mattias Blomberg från PayEx delar sina insikter om hur flexibla affärsmodeller som abonnemang och leasing kan vara nyckeln till framgång, och hur ett strategiskt partnerskap med PayEx inte bara kan hjälpa dig att överleva – utan även att blomstra.
Nya möjligheter öppnas upp och det finns ljus i tunneln, även under bistra tider. Det såg vi inte minst under pandemiåren. Det finns flera sätt att utveckla, rusta och förbereda företaget för att kunna växla upp och ha en stark verksamhet under svårare tider och vara redo när vändningen väl kommer.
För företag kan det vara ett bra tillfälle att se över sina affärsmodeller för att framtidssäkra företaget. Om det inte redan finns bör en översyn göras av bolagets finansieringsformer för att skapa bästa möjliga cashflow och likviditet samt minska risken i verksamheten för att bland annat kunna möta kommande kostnadsökningar.
Att erbjuda och bygga affärsmodeller med abonnemang/hyra/leasing/prenumerationer som grund skapar lojalitet och – med rätt partner – också en kostnadseffektiv hantering och finansiering som bidrar till ökad lönsamhet.
Återanvänd produkter (cirkulärt) och addera mervärdestjänster inom ert koncept på hyra eller abonnemang. Ni bygger en stabil kundgrupp som ger er kundnöjdhet och lojalitet. I goda som dåliga tider mår företaget bra av att ha en kundbas som ni känner till, som återkommande genomför sina köp och som ni har högre insyn i.
Oavsett vilken värld vi lever i och vilka utmaningar vi ställs inför är det viktigt att vinna nya kunder och behålla era kunder utan att för den delen kompromissa med priset för er produkt eller tjänst.
Därför har PayEx en unik paketerad tjänst för abonnemang, hyra, leasing och prenumerationer som hjälper er med det. Så att ni kan finansiera kundernas nya inköp av produkter och tjänster med god likviditet och kontroll på kundresan.
Ge kunden en bättre upplevelse genom att samla allt på samma faktura – både den produkten ni säljer och de tjänster som ingår. Till exempel en mobiltelefon och abonnemanget för tjänsten. Hjälp också kunden att ha råd med den produkt de vill ha när de vill ha den. Erbjud abonnemang eller delbetalning av produkten.
Delbetalning av er produkt binder mycket kapital under lång tid. En partner som PayEx hjälper er öka ert kreditutrymme och frigör ert kapital att växa utan att ni nödvändigtvis behöver släppa kontrollen över kundupplevelsen. Säkerställ att kreditrisker är i nivå med era affärsregler.
Se till att ert varumärke står på fakturan. Låt inte någon annans varumärke dominera kundens intryck. Styr kundresan utifrån era prioriteringar och affärsregler.
Använd samma kontaktvägar för alla typer av fordringar. Integrera Mina sidor för era produkter och tjänster. Kundtjänst ska ha tillgång till alla nödvändiga uppgifter från kreditgivaren. Anlita en partner som kan ge snabba svar på fakturafrågor å era vägnar för bättre kundservice.
Rätt kunddata möjliggör attraktiva personifierade erbjudanden. Erbjudanden vid rätt tidpunkt i kundresan minskar risken för kundbortfall och ökar konvertering med träffsäkra erbjudanden. Med sund kreditgivning medverkar ni till en mer hållbar konsumtion.
För att summera; Finansiera era kundfordringar men behåll kontrollen över er kundrelation och era affärsregler med en partner som kan ge era kunder en faktura för både abonnemang och delbetalning av hårdvara. Gå från många leverantörer till några få men stabila partners. Få lojala kunder som förnyar sina avtal. Välj en snabbfotad och flexibel partner med en stabil finansiell bas.
Head of Sales, PayEx Sverige
Med konto, delbetala och abonnemangsfinansiering ger du dina kunder möjlighet att få en mer anpassad och attraktiv månadsavgift.
Kontakta oss för att få mer information om våra tjänster.
Att bygga kundlojalitet genom kontolösningar och belöningsprogram har länge varit framgångsrikt inom...
Abonnemangsmodellen har blivit allt vanligare och erbjuder både flexibilitet och tillgänglighet för ...
Förbättrad ekonomi och tro på framtiden ökar konsumenters benägenhet att prova nya betalsätt, så som...
Kontakta säljavdelningen
Vanliga frågor
Här hittar du som privatkund svar på de vanligaste frågorna och kontaktuppgifter till oss.