Inkasso

Inkasso är också del av kundupplevelsen.

Obetalda fakturor betyder inte bara förlorade intäkter. Det påverkar också relationerna till din kund och möjligheten att fortsätta göra affärer ihop. Med PayEx får du en trygg och ärlig samarbetspartner som förstår vikten av en balanserad och respektfull dialog.

För att kunna driva ett inkassoärende på bästa sätt måste alla bitar finnas på plats. Det handlar om förhållningssätt, om att kommunicera begripligt och om att tillhandahålla innovativa webblösningar och moderna tjänster. Men också om rätt handläggning, bra bedömningar och att utföra åtgärder enligt de regler som finns för inkassoföretag.

Genom att bemöta din kund på ett vänligt och mänskligt sätt kan vi öka betalningsviljan. Men vi är naturligtvis inte rädda för att skärpa tonen och använda oss av de alternativ som regelverket erbjuder i de fall det behövs.

Detta ingår i PayEx Inkasso

icon

Callcenter

Vi har ett dedikerat team av utbildade och certifierade handläggare.
icon

Back Office

Behöver du hjälp eller har frågor är våra kunniga handläggare bara ett telefonsamtal bort.
icon

Klientwebb

Du kan när som helst logga in och få en överskådlig bild av dina ärenden.
icon

Rapporter

Vi erbjuder rapporter som tydligt visar inkomna betalningar och status för dina fordringar.
icon

Kundwebb

Slutkunder som fått en fordran kan enkelt logga in på vår kundwebb och se sina fakturor.
icon

Scoring

Vi har en egenutvecklad och förfinad scoring för att säkerställa att nästa betalningsåtgärd blir den rätta.

Hör av dig, så berättar vi mer om våra inkassotjänster.