Logga in till My PayEx
Logga in till PayEx Online
Logga in till PayEx 360
Logga in till Merchant Admin
Logga in till CAM-portalen
Logga in till Apotekskonto
Varje företag har sina unika behov och möjligheter! Därför ser vi också till att anpassa våra lösningar så att det fungerar på bästa möjliga sätt för våra kunder. Ett exempel på det är Greenely. Stigande kostnader och volatila elpriser kräver flexibla lösningar. Elbolaget berättar hur de fick kunderna att betala fakturorna snabbare.
Nedan artikel och film är framtagen genom ett betalt samarbete med Dagens PS
Dagens ekonomiska läge kräver flexibilitet. Många bolag ställs i dag inför en situation som de kanske inte varit i tidigare. En del bolag behöver tillfälligt hjälp med finansiering för att stötta sin likviditet.
Andra bolag behöver hitta finansieringslösningar för att kunna erbjuda sina kunder att köpa varor och tjänster på delbetalning. Det kräver en stabil partner för faktureringsprocesser.
Något som varit aktuellt senaste året är de volatila elpriserna. Den moderna konsumenten som äger ett hus i dag har det väldigt komplext. Det kan vara allt från elbil, soltak och en smart värmepanna. Problemet är att alla dessa funktioner kräver varsin app.
Elbolaget Greenely optimerar för kunden genom att samla allt i en och samma app. De erbjuder även ett timbaserat elprisavtal i spåren av de volatila elpriserna.
I ovanstående video berättar Philip Eide, Chief Commercial Officer på Greenely, bland annat att de i våras skulle byta ut sitt faktureringssystem och hitta en bra kreditpartner.
”När vi tittade runt och började prata med PayEx hade de en väldigt hög flexibilitet. De lyssnade på våra behov och var verkligen lösningsorienterade”, säger Philip Eide. ”Tillsammans kunde vi hitta en lösning som passade oss och våra kunder, vilket vi uppskattade väldigt mycket.”
”När vi tittade runt och började prata med PayEx hade de en väldigt hög flexibilitet. De lyssnade på våra behov och var verkligen lösningsorienterade”, säger Philip Eide.
”Tillsammans kunde vi hitta en lösning som passade oss och våra kunder, vilket vi uppskattade väldigt mycket.”
I videon har PayEx försäljningschef Niklas Levin ett samtal med Philip Eide som berättar att samarbetet med PayEx har lett till att fakturorna har blivit mycket tydligare och att Greenelys kunder betalar snabbare.
”Ett väldigt kul, spännande och intensivt projekt som gick väldigt bra. Vi ser verkligen fram emot att fortsätta att vara en del av Greenelys tillväxtresa”, avslutar Niklas Levin.
Vill du veta mer om vad vi kan erbjuda dig och dina kunder? Kontakta oss eller läs mer om våra tjänster här!
Head of Nordic Sales
Visst vore det trevligt att få betalt utan att behöva hantera fakturor? Om du överlåter hela eller delar av faktureringsprocessen till oss, så får du bättre likviditet och mindre krångel.
Kontakta oss för att få mer information om våra tjänster.
Likviditet är ett begrepp som ofta dyker upp när man talar om företags ekonomi – men vad betyder det...
När du siktar på att växa i de nordiska länderna kan en partner med lokal kunskap och bred expertis ...
Med lyhörd support, direkt dialog med kunden och korsfunktionella team är Customer Operations på Pay...
Kontakta säljavdelningen
Vanliga frågor
Här hittar du som privatkund svar på de vanligaste frågorna och kontaktuppgifter till oss.