Efter att vi förstått Synsams utmaningar och behov rådde samsyn kring hur vi skulle lösa dem.

14 september 2021 • Artiklar • Finansiering

I en bransch som länge stirrat sig blind på hur människor brukar köpa glasögon kom abonnemangslösningen som något av en revolution. I abonnemanget ingår service, försäkring, byte av bågar och ny styrka på glas, allt fungerar sömlöst efter varje kunds unika behov.

portrait

Utifrån våra befintliga tjänster tog vi fram en specialanpassad lösning för hela Norden, där allt från kreditbedömning till kundens val av betalsätt integrerats i kassamiljön.

Vi adderade även en finansieringslösning, utefter Synsams behov, där Synsam får hela värdet av ett kontrakt så fort kunden får sina glasögon. Vi sköter dessutom den löpande faktureringen till Synsams kunder och uppföljande kravhantering.

Synsams abonnemangslösning tillsammans med PayEx tjänster har tagits emot mycket väl av både butikspersonal och kunder och har dessutom påverkat Synsams kundnöjdhet i positiv riktning.

Då vi är först på marknaden globalt att svänga om från kontantförsäljning till abonnemangstjänst i en bransch som länge stått still fungerar det inte med standardlösningar. Tillsammans med PayEx har vi på ett framgångsrikt sätt tagit oss an utmaningar och på kort tid implementerat lösningar som gör att kundnöjdheten stiger och därmed vår långsiktiga lönsamhet.

Andreas Sjöharald Chief Commercial Officer Synsam Group

Om Synsam Group

Synsam Group är en av Europas ledande aktör inom optikbranschen och erbjuder unika lösningar inom både Eye Health och Eye Fashion med ett brett sortiment som utgår ifrån kundens olika livsstilar och behov av ögonhälsa. Koncernen finns i Norden, har cirka 3000 medarbetare och en total omsättning på cirka 4 miljarder SEK. Totalt har koncernen cirka 500 butiker som drivs under varumärkena Synsam, Ai Eyewear samt Profil Optik i Danmark. Synsam Group har genom digitalisering, abonnemangserbjudanden och andra innovativa koncept drivit en tillväxt och lönsamhetsutveckling som är bland de högsta i Europa.

Mattias Blomberg

Head of Sales, PayEx Sverige

Mejla mig

Du kanske också är intresserad av

12 oktober 2021 • Tips • Fakturering

Automatiserad fakturering med fingertoppskänsla – checklista

Det finns nästan alltid potential att förbättra ett företags faktureringsprocess, vare sig det handlar om fakturering till andra företag eller till privatpersoner. På PayEx kan vi erbjuda dig en faktureringsprocess, som trots att den är helt automatiserad hanterar dina fakturor med fingertoppskänsla.
Kolla våra tips och enkel checklista
14 september 2021 • Artiklar • Fakturering

Så kan vi hjälpa dig att sätta kunden i fokus

Som företagare vet du att det är mycket dyrare att skaffa en ny kund än att behålla en gammal. Därför bör du såklart göra allt för att kundresan ska bli så enkel som möjligt. Ändå är det av olika skäl oundvikligt att förlora kunder då och då, vilket du lyckligtvis kan dra viktiga lärdomar av.
Läs mer om hur du får lönsammare kunder
14 september 2021 • Tips • Fakturering

Tips på hur du förbättrar företagets fakturering

Det är inte alltid lätt att veta när det är dags att börja outsourca faktureringstjänster. Vad kostar det? Kommer det att löna sig? Hur mycket tid sparar man? Vi har satt ihop en lista på de vanligaste utmaningarna som företag som själva tar hand om hela faktureringsprocessen kan ställas inför. Och så klart tips på lösningar.
Ta mig till listan