PayEx logo

Välkommen till Kundservice

Välj din kategori nedan

Frågor & Svar om PayEx Konto

Här hittar du svar på våra vanligaste frågor. För att öppna svaret klickar du på plustecknet. Välkommen att kontakta oss om du inte hittar det du letar efter.

Vad är ett PayEx Konto?

PayEx Konto är en ’elektronisk plånbok’ som kan användas av svenska och norska medborgare. Utbytesstudenter samt svenska studenter kan registrera PayEx Konto för att kunna genomföra utskrifter via sin högskola/ Universitet. PayEx Konto är en gratis tjänst och registrering gör du via hemsidan. Ditt användarnamn är den mailadress som du registrerar när du skapar kontot.

Hur registrerar jag ett PayEx Konto?

För att registrera ett PayEx Konto, klicka på "Logga in" här på sidan, gå till sidan för registrering och fyll i fälten. Det är gratis att registrera ett PayEx Konto och det tar bara ett par minuter.

Vad kostar det?

Klicka här för att öppna prislistan

Hur loggar jag in på mitt PayEx Konto?

Inloggning sker via följande länk: wallit.payex.com (Tänk på att använda den registrerade mailadressen).

Hur får jag ett nytt lösenord?

Har du glömt ditt lösenord kan du få ett nytt skickat till dig. Klicka på "Logga in" här på sidan, klicka sedan på "Glömt lösenord" och uppge din registrerade e-postadress. En engångskod skickas då till dig som du anger följt av ditt nya önskade lösenord.

Vad är mitt användarnamn?

Ditt användarnamn är din e-postadress. Behöver du vår hjälp för att hitta ditt användarnamn är du välkommen att kontakta oss.

Hur vet jag om jag har pengar på mitt konto?

För att kontrollera saldo behöver du logga in på ditt konto.

Hur fyller jag på mitt PayEx Konto?

Logga in på ditt PayEx Konto och välj ”Insättning” när du har din kontoöversikt öppen. Därefter väljer du önskat betalsätt och fyller i efterfrågad information.

Hur tar jag ut mina pengar?

Efter inloggning väljer du > Uttag > Där anger du sedan det belopp som du önskar ta ut samt uppgifter om det bankkonto du önskar ta ut pengar till. Notera att alla uttag belastas med en transaktionsavgift.

Svenskt bankkonto: Notera att en överföring till ett bankkonto kan ta upp till tre arbetsdagar. 

Internationellt bankkonto: Notera att en överföring kan ta upp till fem arbetsdagar beroende på mottagande banks rutiner. Mottagande banks BIC/SWIFT kod och ett giltigt IBAN krävs. Uttag till ett internationellt bankkonto som saknar BIC/SWIFT kod och ett giltigt IBAN kan inte utföras. Valutan räknas om av mottagande bank. Notera att alla uttag belastas med en transaktionsavgift.

Vad är kostnaden för uttag?

Kostnaden är 4% av uttagsbeloppet, minimum 25 SEK (inrikes) och 75 SEK (utrikes).

När får jag mina pengar efter uttag?

Normal transaktionstid är cirka 3 – 5 bankdagar.

Hur gör jag för att överföra pengar till en annan PayEx Konto användare?

Du kan överföra pengar till andra användare av PayEx Konto. Logga in på ditt PayEx Konto och välj ”Överföring” när du har din kontoöversikt öppen. Där anger du mottagarens e-post och det belopp som du önskar överföra.

Hur avslutar jag mitt konto?

För att kunna avsluta ditt PayEx Konto behöver saldot vara 0 SEK. Maila oss ditt användarnamn och skriv "Avsluta konto" i ämnesraden. Om det finns pengar på ditt PayEx Konto behöver du först göra ett uttag eller en överföring till annan PayEx kontoinnehavare.

PayEx Konto

Logga in

Chatt

Hittar du inte vad du söker? Chatta med oss så hjälper vi dig att hitta rätt. Chatten öppnas i ett nytt fönster.

E-post

Du kan alltid kontakta oss via e-post. Vi arbetar för att svara inom 24 timmar på vardagar.

Telefon

Välkommen att ringa oss på vardagar kl. 08-17. För bästa service, ber vi dig att ha dina uppgifter tillhands.

0498-20 20 27