PayEx logo

Välkommen till Kundservice

Välj din kategori nedan

Frågor & Svar om Inkasso

Här hittar du svar på våra vanligaste frågor om inkasso. För att öppna svaret klickar du på plustecknet. Välkommen att kontakta oss om du inte hittar det du letar efter.

 

Jag har inte fått fakturan, varför får jag ett inkassokrav?

Du har fått ett inkassokrav på grund av att din faktura inte blivit betald i tid. Du behöver kontakta din leverantör om du inte får dina fakturor alternativt om du har eftersändning av din post så rekommenderar vi dig att kontakta postens kundservice. Om vi inte erhåller försändelsen i retur utgår vi ifrån att den har nått dig som mottagare. Genom att logga in i My PayEx kan du kontrollera vilken adress som respektive försändelse skickats till samt även se dina obetalda fakturor och betalningar. 

Jag har fått ett Inkassokrav trots att jag betalat.

Logga in i MyPayEx där du enkelt kan se om vi mottagit och registrerat din betalning och om det eventuellt återstår något att betala. Alternativt kontakta oss på telefonnummer +46 (0)498-20 21 23 . Vänligen ha dina inbetalningsuppgifter tillhanda inför samtalet. 

Min tjänst har blivit avstängd. Om jag betalar idag öppnar ni den direkt då?

Det tar mellan 3-5 bankdagar innan din betalning är inkommen och registrerad. Då vidarebefordrar vi den informationen till din leverantör som öppnar tjänsten. Genom att logga in i MyPayEx kan du enkelt se om din betalning blivit registrerad.

Jag anser att inkassokravet jag mottagit är felaktigt. Hur gör jag?

Har du invändningar som rör ditt inkassokrav ber vi dig kontakta oss. Beskriv tydligt varför du vill reklamera ditt inkassokrav och sänd din reklamation skriftligen till oss via e-post.

Jag har frågor om min skuld. Kan PayEx hjälpa mig att bli skuldfri?

Du kan logga in i MyPayEx för att få en snabb överblick över dina fakturor, betalningar och skulder samt eventuellt ansöka om en betalningsuppgörelse. Alternativt kontakta oss på telefonnummer
+46 (0)498-20 21 23 för information om dina skulder. Vänligen ha dina uppgifter tillhanda inför samtalet. 

Jag har gjort betalningen idag, när har ni pengarna?

Det kan ta upp till 5 bankdagar innan din betalning är inkommen och registrerad. Genom att logga in i MyPayEx kan du enkelt se om din betalning blivit registrerad.

Jag har frågor om min underrättelse eller anmaning från PayEx. Vart vänder jag mig?

Vi skickar krav och underrättelser för att informera dig om att din skuld är obetald och numera ligger hos oss. Detta kan dels bero på att den tidigare fordringsägaren överlåtit krediten till oss eller att fordringsägaren har anlitat oss som ombud. Kontakta oss på telefonnummer +46 (0)498-20 21 23 eller via e-post inkasso.se@payex.com för mer information avseende skulden.

Jag har fått ett inkassokrav. Vad händer om jag inte betalar?

Om inte hela skulden betalas kan vi komma att ansöka om betalningsföreläggande hos Kronofogden, vilket kan förorsaka ytterligare kostnader.

Kan jag påskynda öppningen av min tjänst genom att skicka in kvittot på betalningen?

Det är inte möjligt att påskynda öppnandet av ditt ärende genom att skicka in kvitto. Vi meddelar din leverantör när din betalning har registrerats, vilket tar cirka 3-5 bankdagar från att du gjort din betalning. Genom att logga in i MyPayEx kan du enkelt se om din betalning blivit registrerad.

My PayEx

Här får du en snabb överblick över dina fakturor, betalningar och skulder.

Logga in

Chatt

Hittar du inte vad du söker? Chatta med oss så hjälper vi dig att hitta rätt. Chatten öppnas i ett nytt fönster.

E-post

Du kan alltid kontakta oss via e-post. Vi arbetar för att svara inom 24 timmar på vardagar.

Telefon

Välkommen att ringa oss på vardagar kl. 08-17. För bästa service, vänligen ha dina uppgifter tillhands.

0498-20 21 23