PayEx logo

Välkommen till Kundservice

Välj din kategori nedan

Frågor & Svar om Inkasso

Här hittar du svar på våra vanligaste frågor. För att öppna svaret klickar du på plustecknet. Välkommen att kontakta oss om du inte hittar det du letar efter.

 

Jag vill ha hjälp med att skicka ut inkassokrav. Kan PayEx hjälpa mig?

Ja, det gör vi gärna. Vi tecknar avtal om tjänsten. Ni erhåller ett startpaket från oss. Ni sänder sedan era fordringar till PayEx och vi sänder kommande dag ut ett inkassokrav till din kund. Kontakta oss idag så berättar vi mer.

Vad händer om inkassokravet inte skulle bli betalt?

PayEx flyttar automatiskt obetalda ärenden vidare i kravprocessen och inleder ett rättsligt förfarande på de fordringar ni önskar, möjligheten att få betalt kvarstår därmed. Ni behöver inte teckna något nytt avtal för att gå vidare med rättsliga åtgärder.

Hur är inkassokravet utformat?

Inkassokravet är formulerat på ett sätt som uppmärksammar kunden att betala utan att på något sätt äventyra er vidare relation med kunden.

Hur får jag betalt?

Vi redovisar inbetalningar och utbetalningar som gjorts till ditt konto enligt överenskommelse.

Hur vet jag vad som hänt med mina inskickade obetalda fordringar?

Du som är kund kan följa och åtgärda ärenden under dygnets alla timmar. Detta görs i PayEx gränssnitt dit ni får inloggningsuppgifter.

E-post

Du kan alltid kontakta oss via e-post. Vi arbetar för att svara inom 24 timmar på vardagar.

Telefon

Välkommen att ringa oss på vardagar kl 08-17. För snabbare service ber vi dig att ha dina uppgifter tillhands.

0498-20 23 12