PayEx logo

Välkommen till Kundservice

Välj din kategori nedan

Frågor & Svar om Betalterminaler

Här hittar du svar på våra vanligaste frågor. För att öppna svaret klickar du på plustecknet. Välkommen att kontakta oss om du inte hittar det du letar efter.

 

Jag vill beställa en till terminal, ett tillbehör så som kabel, stativ eller kvittorullar. Hur gör jag då?

Välkommen att kontakta vårt orderkontor på mail; order.pos@payex.com. Ange dina uppgifter och vad du önskar beställa från vårt orderkontor så hjälper vi dig vidare. 

Måste jag göra manuella avstämningar på mina terminaler?

Nej, detta sker automatiskt vid en, på förhand, bestämd tidpunkt.

Jag vill kunna ta betalt med en korttyp jag inte tar emot idag. Hur gör jag då?

Be din inlösare kontakta oss med information om det nya avtalet eller skicka själv informationen till setup.pos@payex.com så lägger vi till det nya kortet i din terminal.

Hur kan jag veta att ett köp gått igenom som det ska?

När det skrivs ut ett kvitto, antingen från kassan eller från betalterminalen, där det står "Godkänt" så har allt gått igenom som det ska.

Min terminal är låst/blockerad. Hur låser jag upp den?

I displayen visas ett serienummer och klockslag. Kontakta PayEx support och ange dessa uppgifter, så får du en upplåsningskod som du kan använda för att låsa upp din terminal.

Jag måste byta kassahårdvara och min betalterminal är kopplad till den. Hur gör jag då?

Kontakta gärna din kassaleverantör i första hand, eftersom de kan ha ett avtal med PayEx angående byten eller reparationer av betalterminaler. Du är också välkommen att ringa eller skicka in din fråga direkt till oss, så hjälper vi dig.

Jag har glömt mitt lösenord/användarnamn till webbportalen. Hur kan jag få ett nytt?

Vänligen kontakta setup.pos@payex.com så skapar vi ett nytt användarnamn/lösenord åt dig.

Jag vill kunna se rapporter och/eller detaljer gällande de transaktioner som skett i min verksamhet. Var hittar jag detta?

Logga in på webbportalen: https://pospay.payex.com/admin/login.do med ditt unika användarnamn och lösenord. Där hittar du alla dina transaktionsdetaljer.

E-post

Du kan alltid kontakta oss via e-post. Vi arbetar för att svara inom 24 timmar på vardagar.

Telefon

Välkommen att ringa oss på vardagar kl 08-16. För snabbare service ber vi dig att ha dina uppgifter tillhands.

0498-20 78 78