PayEx logo

Välkommen till Kundservice

Välj din kategori nedan

Frågor & Svar om Betalterminaler

Här hittar du svar på våra vanligaste frågor. För att öppna svaret klickar du på plustecknet. Välkommen att kontakta oss om du inte hittar det du letar efter.

 

Måste jag göra manuella avstämningar på mina terminaler?

Nej, detta sker automatiskt vid en, på förhand, bestämd tidpunkt.

Jag vill kunna ta betalt med en korttyp jag inte tar emot idag. Hur gör jag då?

Ta kontakt med din kortinlösare och be om ett inlösenavtal för aktuell korttyp. American Express och Diners är separata kortinlösare och kontaktas direkt.

Hur kan jag veta att ett köp gått igenom som det ska?

När det skrivs ut ett kvitto, antingen från kassan eller från betalterminalen, där det står "Godkänt" så har allt gått igenom som det ska.

Min terminal är låst/blockerad. Hur låser jag upp den?

I displayen visas ett serienummer och klockslag. Kontakta PayEx support och ange dessa uppgifter, så får du en upplåsningskod som du kan använda för att låsa upp din terminal.

Jag måste byta kassahårdvara och min betalterminal är kopplad till den. Hur gör jag då?

Kontakta din kassaleverantör så hjälper dem dig. Du kan också kontakta oss på PayEx så ska vi hjälpa dig.

Jag har glömt mitt lösenord/användarnamn till webbportalen. Hur kan jag få ett nytt?

Kontakta support.pos@payex.com så skapar vi ett nytt användarnamn/lösenord åt dig.

Jag vill kunna se rapporter och/eller detaljer gällande de transaktioner som skett i min verksamhet. Var hittar jag detta?

Logga in på webbportalen med ditt unika användarnamn och lösenord. Där hittar du alla dina transaktionsdetaljer.

Telefon

Välkommen att ringa oss på vardagar kl 08-16. För snabbare service ber vi dig att ha dina uppgifter tillhands.

0498-20 78 78

E-post

Ibland är det enklare att ta det skriftligt. Skicka oss ett mail, vi arbetar för att svara inom 24 timmar på vardagar.